Friday, May 30, 2014

5 افكار لارتداء البنطلون الملون

ازيكم ،
اتكلمنا في مرة سابقة عن الترندز في فصل الصيف للسنة دي و كان من ابرز القطع هو البنطلون الملون ، و الحقيقة البنطلون الملون مناسب جداً لفصل الصيف لأنة لا يساهم في الشعور بدرجات الحرارة المرتفعة زي البنطلونات الداكنة كمان لأنه مبهج و يصلح لكل الأوقات و يمكن ارتدائة بشكل كاجوال او سمارت كاجوال للعمل او خروجات بعد الضهر.
ازاي تلبسي و توفقى البنطلون الملون النهاردة جبت لكم شوية افكار مختلفة و كمان الاماكن اللي ممكن تحصلي منها على قطع للحصول على اللوك .


كيت ميدلتون اصبحت ايكون للموضة منذ يوم زفافها الأسطوري و فستان الزفاف البسيط و الأنيق ، و الحقيقة هي دايماً بتتبع الأسلوب البسيط في ملابسها لذلك دايماً اللوك بتاعها بيعجب ناس كتير و بيصلح ارتدائه معاهم. كيت ميدلتون ظهرت ببنطلون ملون باللون ال coral و بالمناسبة هو من الألوان المفضلة عندي و بيليق على كل الوان البشرة، ووفقت معاع بليزر باللون الكحلي 

البنطلون من Stradivarius سعره 229 جنيه 
البليزر من Zara سعره 399 جنيه.



اللوك التاني كاجوال و مريح جداً بنطلون باللون الأصفر مع قميص جينز لبني، ولأنه لوك بسيط ممكن تزودي اكسسوار زي حزام بني رفيع و Necklace ملون او دهبي . لو مش من محبي اللون الأصفر ممكن تبدلي البنطلون بأي لون تاني من اختيارك لأن القميص الجينز يليق على معظم الألوان.

البنطلون من Stradivarius سعره 229 جنيه 
القميص من روجادا سعره 179 جنيه .


درجات الأخضر الفاتح mint او aqua green حاضرة بقوة السنة دي و خاصة في البنطلون و هو لون صيفي مبهج جداً 
اللوك ده اتوفق اللون المينت مع طبعة الفهد leopard مع كوليه ملون كبير و شنطة جملي . 


البنطلون من Promod سعره 300 جنيه 
البلوزة من روجادا السعر 219 جنيه 







البنطلون الأبيض عاد بقوة السنه دي و يعتبر من الألوان الاساسية لانه ممكن يليق على الوان كتير و تم توفيقه مع توب مينت .

البنطلون من زارا سعره 399 جنيه 
التوب من برومود سعره 250 جنيه 








البنطلون المشجر من الترتدز المكتسحة السنة دي و لانه بطبيعته الوانه قوية و صريحة فالأفضل يتوفق معه قطعة سادة و بسيطة زي القميص الجينز او بلوزة بيضاء ساده 

البنطلون من Stradivarius سعره 229 جنيه








No comments:

Post a Comment